sorozat # film # könyv # színház

Vadon (Wild) - Feliratos előzetes #1 (16)

2016. december 30. 21:45 - gulyásmelinda

Sokszor elgondolkodtam már azon, melyik a jobb, a film vagy a könyv? Ugyanaz a történet, mégis egészen máshogy képzeljük el a dolgokat ahányan olvassuk. A rendező és a forgatókönyvíró, az két ember elképzelése csak. Mi van, ha én egészen máshogy állok hozzá a sztorihoz.

Emlékszem, mennyire haragudtam J.K. Rowlingra, mert eladta a Harry Potter könyvek megfilmesítésének jogát. Mert én úgy akartam megőrizni magamnak a mesét, ahogy én kigondoltam. Persze nagy csalódások voltak a filmek ezért, és rögtön el is veszítettem a saját verziómat.

A Gyűrűk urát akkor olvastam, amikor még gondolat sem volt a megfilmesítésére, és mindhárom kötetet nagyon megkedveltem. A filmekkel ugyanúgy jártam, mint fentebb.

Néhány kivétel azért erősíti a szabályt. Nekem Szabó Magda Abigélje filmben adott olyan pluszt, amit a könyvben nem találtam. Ehhez hozzájárult "néhány" színészóriás is, Garastól Ruttkaiig.

De így vagyok generációm gyerek-klasszikusával is, a Keménykalap és krumpliorr című filmmel. A mai napig előjön váratlanul egy-egy képsor, Alfonzóval, az utca hírmondójával, és a majomtolvajjal. Itt is a nagyszerű könyvből sikerült egy még nagyszerűbb filmet faragni.

Szóval a könyvtárban a kezembe akadt Cheryl Strayed Vadon című könyve. Elolvastam, magával ragadott. Van egy fiatal nő, aki keresi zaklatott élete lelki megnyugvását, elindul, gyalogol másfél ezer kilométert. Gyakorlatilag ennyi a történet dióhéjban. Mégis érdekes a könyv, sohasem unalmas, az időben össze-vissza ugrálva is.

A lány kissé megzuhan a húszas évei elején, de hát van ilyen. Mégis egy váratlan ötlettől vezérelve megcsinálja és újra összerakja önmagát.

Reese Witherspoon, mindenki dr. Szöszije rátalál a regényre és elkészíti belőle a filmet. Itt jön a kérdés, hozza-e a film a történetet. Szerintem igen. Jók a szereplők, gyönyörű a táj, szépen hozza ki a lány vadságából és züllöttségéből a szolíd és barátságos amerikai figurát. Nagyon szép a szelíd rókás és az éneklő kisgyerekes jelenet.

Szóval Reese nemcsak rózsaszín tüllruhácskában jó, hanem kitaposott túrabakancsban is leszakadt körmökkel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://agas-bogas.blog.hu/api/trackback/id/tr9512084761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása