Kostyál Márk elsőfilmes rendező igazán ütősre sikeredett nagyjátékfilmje. Véresen ütősre, csak kapkodja a néző a fejét a valódinak ható durva, brutális jeleneteken. A film első negyedórája kemény kihívás, de innentől tudjuk, mire lehet számítani, ez itt nem egy tinédzser-limonádé lesz, ha már az innivalóknál maradunk, igazi törköly. A nagydarab kemény legény fölött győz a gyengébb többség és a vidéki igazságosztás, a háttérben magába roskadva sír a feleség és zokognak a gyerekek. Roppan a csont, szakad a bőr, feszülnek egymásnak az izmok és az indulatok. Aztán a közegek bilincsben elszállítják az otthonát védő kisembert.
Miután ízelítőt kaptunk a vidéki élet apró szépségeiről, megismerjük a Bicsérdi család hármas generációját, nagyapát, apát és fiát. Mindannyian más-más életutat követve élték boldog-boldogtalan életüket, míg a nagyapa halála és végrendelete az unoka sorsát kijelölte.
Itt megkezdődnek Misi megpróbáltatásai, aki minden falnak fejjel rohan, és ehhez két társa is csatlakozik. Otthagyván a fővárosi banki szolgaságot megkezdi párjával a közösen elképzelt otthont építeni. Bár sem ügyintézni, sem kalapácsot kezelni, sem ácsolni nem tud, alkalmazkodni még úgy sem, megkezdődik a harc a helyi kiskirállyal és annak édes kis fiacskájával.
Olyan magyaros westernes film keveredik ki ebből az egészből, jól megfogva benne a mai magyar vidéki valóságot, és az enyém ez a föld vonalvezetést. Nagyon kevés beszéddel, hosszan kitartott kamerával, eltalált zenével, sodródó eseményekkel nagyszerű magyar filmnek tartom. Akad benne néhány kedves poén is, a svéd húsgolyóval érkezik a delegáció, a lakodalom krepp-papíros díszítése, a kisbolt árukészlete tükröt tart a mai vidéki életnek.
A főszereplő Mészáros András nagyszerűen hozza a fejjel falnak rohanó bikát, van benne valami nagyzsoltos lét és bujtoros tekintet. Ugyanez elmondható bajtársairól, az Attilát alakító Orbán Leventéről és a Lajos figuráját hozó Bocsárszky Attiláról, kiváló csapat.
Bár sem a film készítőinek, sem a szereplőinek a nevét nem ismertük eddig, talán csak a producer Kálomista Gáborét és a forgatókönyvírókét, Lengyel Balázsét, Lovas Balázsét, azért vannak tartalékok és értékek a mai magyar filmekben. Keressük őket vidéken.