Ez az indiai-amerikai filmdráma egy bús-szomorú-gonosz történet a legkisebb fiú világgá meneteléről, ahol még a tarisznyában sincs hamuban sült pogácsa, mert tarisznya sincs. Ramin Bahrani rendezte történet India sokszínűségét mutatja be, a legmélyebb nyomortól a legnagyobb gazdasági hatalmakig egy fiú történetén keresztül. Egy megoldást kínál elrettentésül, követendő példának, vagy csak úgy a Gangesz tükrében mártózva. Az apropója az elbeszélésnek annyi, hogy Kína első embere látogatást tesz Indiában, főszereplőnk elmesélné neki történetét. Vajon sikerül-e neki?
Balram (Adarsh Gourav) egy eldugott, szegény faluban lakik családjával, sok-sok rokonával. Éles eszű fiúcskaként mégsem jut neki könyv és iskola, csak a munka, a széndarabolás, amibe apja bele is pusztul. Bár a halotti szertartást, égetést nem sikerül két lábon végignéznie, életre szóló elhatározást tesz, nem folytatja a családi hagyományt, a robotolást. Terve ugyan nincs, de nyitott minden gyors elhatározásra. A falu földesura pénzgyűjtő-, inkább csendes rabló körútján megcsillan a remény és a terv.
Balram becsúszik-mászik a gazdag Ashok (Rajkummar Rao) terepjárójának vezetőülésébe, hogy szerény fizetésért, megalázó bánásmódért ide-oda szállítsa az Amerikából hazatért felvilágosult fiút és még felvilágosultabb szép feleségét Pinkyt (Priyanka Chopra). Lassan megismeri a felállást, a bizniszt, a piros táskák funkcióját, az adófizetés illegális módját, a politikai mozgásokat.
Egy átmulatott éjszaka után Pinky erősen italos állapotban kerül a kormány mögé, amikor történik egy, s más a kihalt hajnali utakon. Vajon ki lesz a felelős a visszafordíthatatlanért, kinek van pénze megfizetni a rendőröket, nyomozókat, nem Balramnak. Ki vállalja fel a tettet és mire jók az írástudatlanok?
Amikor már ég a lába alatt a talaj, szörnyű tettre készül, hogy visszafizesse a sok-sok megaláztatást, igazságtalanságot. Mihez kezd átlagos testi fizimiskájával, tipikus, milliónyi megkülönböztethetetlen indiai arcberendezésével, mivel emelkedik mindenki fölé, vagy süllyed nagyon mélyre, a filmből kiderül. Hogy emelkedésről, vagy bukásról, jó-rossz harcáról, gonosz gazdagságról szól-e a történet, nézőpont és pénz kérdése.
Különleges történet az édes-keserű, régi-új Indiáról, a majdnem teljes kilátástalanságról. Remény az élethez annyi, amennyi a ketrecben felnövő csirkének és az állatkerti fehér tigrisnek a vasrácsok mögött.